Actualitat

25.06.2026

Visita del Comitè Tècnic del Gremi d'Àrids de Catalunya a la mina Xauxa

Recentment vam tenir el plaer de donar la benvinguda al Comitè Tècnic del Gremi d'Àrids de Catalunya a la mina Xauxa (Aymar SAU) en una visita de treball amb l'objectiu d'intercanviar coneixements i dur a terme una anàlisi in situ de les millors pràctiques del sector.

Durant la visita, els membres del Comitè van poder conèixer de primera mà el model de mineria subterrània de la mina de Xauxa, així com els principals avenços en les àrees següents:

  • Seguretat i salut en el treball, una prioritat en totes les nostres operacions.
  • Sostenibilitat minera, amb un enfocament integrat envers el medi ambient i d'acord amb els estàndards del sector vigents.
  • Innovació i millora contínua, aplicades tant als processos de producció com a la gestió operativa.
  • Monitoratge ambiental i qualitat de l'aire, aspectes clau de la mineria subterrània moderna.

L'esdeveniment va oferir un fòrum de diàleg tècnic per compartir experiències, analitzar reptes comuns i reflexionar sobre el futur de la indústria dels àrids a Catalunya, un sector estratègic per al desenvolupament econòmic i social.

A AYMAR SAU, considerem aquest tipus de trobada una eina fonamental per avançar cap a una indústria minera que sigui:

  • Més segura
  • Més eficient
  • Més sostenible

I totalment alineat amb els requisits normatius i socials vigents

Voldríem agrair al Gremi d'Àrids de Catalunya i a tots els participants el seu interès, la seva implicació i les seves valuoses aportacions durant la visita.

Continuem compromesos a treballar plegats per promoure un sector dels àrids més competitiu, innovador i compromès amb la regió.

X